Larissa goes to Arizona

Eerste dagen in Amerika

Hee!

Daar zit ik dan, in Glendale Arizona.

Woensdag 3 augustus om kwart over 9 vlogen we, we moesten er 3 uur van te voren zijn dus dat betekende dat mijn vader, mijn moeder en een goede vriendin van mij om half 4 vertrokken van huis. Er waren wat controles dus dat was de redenen dat we zo vroeg weg gingen. We waren er natuurlijk veel te vroeg maar dat maakte niet uit, we gingen nog mooi wat drinken. Om kwart over 6 moesten we bij de incheck bali zijn. Hier gingen we gezamelijk inchecken. Dit duurde langer dan verwacht dus uiteidnelijk hadden we nog maar ongeveer 10 min om afscheid te nemen van elkaar. Na wat tranen te hebben gelaten ging ik toch echt het avontuur tegemoet. Het was een vlucht van ongeveer 8 uur. Toen we aangekomen waren moesten we nog vet lang wachten oop de bus, die uiteindelijk 2 uur te laat kwam. De bus bracht ons naar ons hotel, het Double tree by Hilton. Na onze spullen te hebben gedropt zijn we naar een mall geweest waar we nog wat hebben rondgelopen.

Dag 2:

Het onbijt was om kwart over 7, en de bus vertrok rond half 9 richting New York. Als eerste op de agenda stond Central Park, hier hebben we doorheen gelopen en vertelde onze tourgide Dalia allerlei dingen ook hebben we hier verschillende plekken gezien waar films of series zijn opgenomen zoals Gossip Girl. Daarna gingen we lunchen in Madison square. Na de lunch namen we de bus naar de Highline, dit was een spoorlijn waar je overheen kon lopen. Toen gingen we naar China Town waar we nog wat vrije tijd kregen. De Brooklyn Bridge was toen aan de buurt, dit was erg mooi om te zien, we hebben hier overheen gelopen en foto's kunnen maken van de skyline. We gingen daarna eten bij het Hard Rock cafe wat erg lekker was. Het Rockfeller center was het laatste onderdeel van die dag. Na de enge lift en 70 verdiepingen stonden we toen ademloos het uitzicht te bekijken vanaf het dak van het gebouw. Het was het allemaal waard, het was een prachtig uitzicht over de stad.

Dag 3:

Ook vandaag was het onbijt weer om kwart over 7 en vertrokken we rond de zelfde tijd. Dit keer op naar het 9/11 memorial, dit was erg indrukwekkend om te zien en om er te zijn. Daarna gingen we op een boot richting de Statue of liberty waar ik veel foto's heb gemaakt (deze komen op facebook en hier op deze site). Toen we van de boot afkwamen hebben we een heerlijk broodje gegeten. Daarna zijn we naar Coney Island geweest waar we maar 1 en een half uur hadden maar het was zeker leuk om te zien! We hebben ook nog wat gegeten bij een pizzaria. En toen was echt het laatste onderdeel van New York aan de beurt.... Time Square! We gingen met de subway naar Time Square. Het is zooo mooi, alle lichten en reclame het is ontzetten groot en je voelt je echt een klein duimpje, hier hadden we 2 uur vrije tijd.

Dag 4:

Het was vandaag alweer 6 augustus en dus tijd om te vertrekken naar het gastgezin. We kregen een wake up call rond 3 uur zodat we ready waren om te vertrekken om 4 uur. Een busje bracht ons naar het vliegveld waar we zelf moesten inchecken. Na dat gedoe te hebben gehad moesten we langzaam afscheid nemen van iedereen. Dit was best raar omdat je toch een soort van band opbouwd met de groep, je zit 24/7 op elkaars lip. Om 6:55 begon mijn boarding en was het toch echt tijd om te gaan. Na een vlucht van 5 uur waar ik alleen maar geslapen had kwam ik veilig aan in Phoenix, Arizona. Daar stond mijn gastgezin met een zelfgemaakt bord op mij te wachten.

Ik heb super leuke dagen gehad met de groep in New York!

Gister zijn we naar een poolparty/ birthday party geweest waar ik wat vrienden van de familie heb ontmoet, ze waren allemaal echt super aardig. Vandaag gaan we naar de film en woensdag begint mijn school wat erg spannend is.

Als er nieuwe updates zijn laat ik jullie dat weten!

xx Larissa

Btw als je het leuk lijkt om uptodate te blijven tijdens mijn verblijf in Amerika, laat dan je email achter rechtsonder zodat je een melding krijgt als ik een nieuwe blog post of foto's hebt geplaatst.

Reacties

Reacties

Denise

Wat fijn om te lezen dat je super leuke dagen heb gehad in new york en de kennismaking met je gastgezin ook leuk was. Spannend woensdag naar school. Veel plezier en succes xx

Pap en mam

Hoi Larissa, leuk om dit te lezen we hadden elkaar al gesproken ,maar dit is toch heel mooi om jou ervaringen te kunnen delen met ons .zien ook graag je foto's te gemoed. Liefs van ons.

Maartje - balletschool

Hoi lieve Larissa,
Wat een gave ervaringen al! Superleuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Het klinkt ook alsof je een fijn gastvezin hebt getroffen. Ik ben heel benieuwd naar je volgende verhaal! Enne... Natuurlijk veel succes voor je eerste schooldag! Groetjes, Maartje

Vera (en Jan)

Stiekum een beetje jaloers als ik je verhaal over New York lees. ;-)
Ben benieuwd naar je schoolervaringen....
Xxx van ons

Trudy

Hè Larissa, wat leuk om zo je belevenissen te volgen. klinkt allemaal super, geniet ervan !!Wie kan op haar 16 e zeggen dat ze in New York is geweest.... .
We kijken uit naar je belevenissen op school!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active