Larissa goes to Arizona

Prom, Graduation and the last days in America!

Hee,

Daar zijn ze dan, de laatste paar dagen in Amerika. Dit jaar is zo ongelofelijk snel gegaan, de tijd gaat snel als je het leuk hebt. Ik heb zo veel gezien, meegemaakt en zo veel mensen ontmoet waar ik erg dankbaar voor ben. En nu is de tijd aangekomen waar ik afscheid moet nemen van iedereen, en ik mijn leven hier in de U.S voorlopig goodbye moet zeggen om mijn oude leven in Nederland weer op te pakken.

In mijn vorige blog schreef ik dat prom toen heel dichtbij kwam, wat ik erg spannend vond omdat het altijd zo'n groot ding is hier in Amerika. Dus ja, hier was het dan... my first and last American prom! Prom was mega leuk! Ik had een dress geleend van Sam die vorig jaar als een junior naar prom ging. Ik ging samen met een ander foreign exchange student heen die van Japan kwam, we waren helemaal opgedoft en mooie jurken aan en hadden later nog met een ander groepje fotos gemaakt en toen op naar de locatie. Het was in een Hilton hotel wat super mooi was. Het was een super leuke avond waar we veel hadden gedanst, veel hadden gelachen en er was een foto booth dus we hadden daar fotos ingemaakt.

De donderdag voor prom weekend kwam mijn zus vanuit Nederland om mij op te zoeken, ze bleef voor 5 dagen en vloog daarna naar LA om daar nog een paar dagen door te brengen en inmiddels is ze alweer een paar weken thuis. Zij was er dus ook in het weekend van prom, ze heeft mij geholpen en gezien hoe het er allemaal aan toe gaat in Amerika als er prom is. Ook zijn we de dag na prom naar de Grand Canyon geweest en hadden we een jeep tour gedaan in Sedona.

De weken erna waren de laatste weken van school en de dance concerts, ik hou echt ontzettend van ensemble 6th period (mijn dans klas op school) ze zijn allemaal zo getalenteerd en aardige en funny! Deze klas heeft zeker mijn exchange year gemaakt en ik ben zo blij dat ik ze allemaal heb ontmoet en heb leren kennen. De dance concerts waren zo leuk, onze klas had de meeste dansen van iedereen en ik had nog veel extra dansen zoals, partner danse, point dance, a duet, and a small group. Intotaal had ik zo'n 10 dansen, dit was zwaar maar zo ontzetten leuk! Ook kreeg ik mijn Deer Valley high school yearbook 2016-2017, het is een soort van traditie dat iedereen zoals vrienden en mensen die je kent er wat inschrijven zodat je ze herinnert. Ook schreven mensen in mijn yearbook wat ik voor altijd zal bewaren en het leuke is dat ik dan later over een paar jaar kan terug kijken en dan al die leuke en lieve berichtjes kan lezen.

De woensdag voor de vrijdag van graduation kwam mijn ouders Amerika een bezoekje brengen! Het was een erg rare ontmoeting omdat de avond dat ze kwamen had ik mijn STUGO (student government) banquet. Dit is een avond waar ze awards uitgeven, ik had er eentje gekregen voor een goede exchange student, de award was called plottwist. Ook was er eten (Olive garden) en hadden ze wat gezegd over de seniors en kregen we wat cadeautjes. Doordat ik dus de banquet had, kon ik niet mijn ouder ophalen van het vliegveld maar ze kwamen op mijn school voor de banquet. Ik had ook gelijk even een rondleiding gegeven en dat vonden ze allemaal heel leuk om te zien... waar ik heb gelopen het afgelopen jaar.

Graduation was die vrijdag. We hadden onze cap and gown gekregen met senior check out op donderdag, dus we waren helemaal ready to walk. Ik had die vrijdagochtend een soundcheck omdat ik het Alma mater moest aankondigen die het choir zou gaan zingen. Het was een hele honor om dit te doen, helemaal toen ik hoorde dat ik de eerste exchange student ooit was van Deer Valley die op graduation ging spreken. Na de soundcheck waren we verwacht om allemaal weer terug te zijn bij 3:30 pm omdat graduation begon om 4:30 pm. Ook was het Sams graduation dus we hadden samen fotos gemaakt in onze cap and gown voordat het begon en nadat het afgelopen was. Graduation is zo'n ervaring die echt nooit meer te vergeten is! Het binnen lopen op de traditionelen muziek, met de hele senior class of 2017, iedereen die van die leuke Amerikaanse hoedjes ophebben, het hele stadium vol (the graduation was in the university of phoenix stadium, cardinals stadium) die voor je juichen en dan natuurlijk alle traditionele dingen die ze doen zoals het national anthem, the pledge en het alma mater. Aan het einde van de hele seremonie gooide we allemaal onze hoedjes in de lucht en was iedereen officieel klaar met high school. Na graduation gingen we naar fuddruckers, dit was een burger place, met iedereen die was gekomen (nichtjes en neefje, vriendinnen van sam, een vriend van mij en mijn ouders en natuurlijk Robin, Terry and Noah. Mijn American graduation was amazing and I will never forget it!

Nu zijn mijn ouder een weekje weg om wat van Amerika te zien en dan de laatste week gaan we nog wat leuke dingen doen met mijn ouders, ik en Robin and Sam. Daarna heb ik echt nog maar een paar dagen voordat ik weer terug ga naar het koude kikkerlandje (letterlijk want het is hier nu rond de 40 graden of hoger hier). Ik kijk er erg naartoe om mijn vrienden en familie weer te zien, maar aan de andere kant wil ik hier ook nog lang niet weg!!

Nog precies 2 weken vanaf nu tot dat ik weer terug ben!

xx Larissa


Reacties

Reacties

Denise

Zo laris dat klink als een paar mooie afsluitende weken met veel bijzondere activiteiten. Geniet er nog even van en daarna op naar je nieuwe huis en naar ieder die je gemist heb. Xxx

jos en petra

Waauw Larissa wat een belevenissen, het zal inderdaad de eerste tijd vreemd voor je zijn bij al die 'gewone '" mensen
in nederland maar wat breng je een levenservaring mee. We wensen je nog mooie weken toe ook met je ouders en kijken er naar uit om jullie weer met het complete gezin te zien. groetjesxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active